fbpx

Szegedi munkáltatói márka kutatás – 2019

november 12 2019

Kutatást végeztünk 300 szegedi fiatal körében, hogy megtudjuk, milyen szempontok alapján választanak munkahelyet, melyek a legvonzóbb Csongrád megyei szervezetek számukra. Ha bővebben kíváncsi az Employer Branding hátterére és térnyerésére, akkor ebben a cikkünkben olvashat róla bővebben.

Általánosságban a Csongrád megyei szervezeteket vizsgálva azt látjuk, hogy számos cégnek van még lehetősége a munkáltatói márkájának javításában, különösképp igaz ez a megyében működő élelmiszeripari és az egészségügyi szervezetekre. Jól teljesítettek ezzel szemben a multinacionális hátterű vállalkozások, illetve a helyi kötődésű, helyi sikerként számon tartott szervezetek is. Az öt legvonzóbb munkáltató Csongrád megyében a fiatalok számára:

  1. Epam (szeged)
  2. Szegedi Tudományegyetem
  3. British Petrol
  4. Goodwill Pharma
  5. evosoft Hungary

A legismertebb foglalkoztatók listáján ugyanakkor az élelmiszeripari vállalatok előkelő helyezést értek el, mely feltételezhetően a tömegtermékeiknek köszönhető. A legismertebb foglalkoztatók:

  1. Pick Szeged
  2. Csongrád Megyei Kormányhivatal
  3. SOLE-MIZO
  4. SZTE
  5. COOP Szeged

A fiatalok számára a legfontosabb tényező a várható fizetés és juttatási viszonyok, ugyanakkor nem marad el tőle messze a munka-magánélet egyensúlya és a kellemes munkakörnyezet sem. A legkevésbé fontos szempontok a kutatás alapján a munkáltató társadalmi felelősségvállalása és az általa forgalmazott termék/szolgáltatás mibenléte.

A kutatásból az is egyértelműen kiderül, hogy álláskereső portálok használata nélkül az esetek jelentős többségében nem érdemes álláshirdetést közzétenni, a kitöltők 88%-a használja ezeket a portálokat álláskeresés során, míg a többi eszközt legfeljebb a kitöltők fele.

A fiatalok, amikor azt a döntést hozzák meg, hogy mely városban, országban kívánnak hosszú távon élni, számos tényezőt vesznek figyelembe, melyek közül a válaszadók szerint a legfontosabbnak a foglalkoztatási körülmények tekinthetőek. Ez magában foglalja a munkahelyek mennyiségét, minőségét (pl. az ott elérhető fizetések), így egy város vagy régió számára is kiemelt jelentőségű, hogy a foglalkoztatók munkáltatói márkája vonzó legyen a fiatalok számára.

Amennyiben további eredmények és a kutatás részletei is érdeklik, ezen a linken letöltheti mélyebb elemzésünket is. Ha kérdése, vagy észrevétele van, írja meg azt bátran nekünk a hello@fourcreation.hu email címre!