Saját követők influencerekké formálása

április 12 2017

A közösségi médiába való befektetést nem lehet (legalábbis nehézkes) rövidtávon és pénzügyi ROI adatokkal mérni. Erre már az is felhívja a figyelmet, hogy a pénzügyi szegmensben a ROI (Return on investments) egy olyan arányszám, mely megmutatja, hogy a kapott pénzösszeg hogyan viszonyul a befektetett pénzösszeghez; míg a marketingben, mint egyfajta speciális eset, a ROI a konverziók által elért nyereség és az arra fordított hirdetési költségek hányadosa.

Az a természetes, ha egy felsővezető pénzügyi eredményeket, megtérüléseket szeretne kérni a marketingesektől, de vannak olyan tényezők, melyeket nem lehet, legalábbis nem érdemes számokban kifejezni. Egy marketing kampány első körös hatása nem rögtön forintban kifejezhetően, hanem fogyasztói viselkedésben jelenik meg, aminek a megfelelő kezelése mellett hosszútávon fog bevétel-növekedés jelentkezni. Ezeket a fogyasztói viselkedésváltozásokat közvetlen, személyes beavatkozások által is katalizálni lehet, ám ez folyamatos nyomon követést és bizonyos fogyasztók egyedi kezelését jelenti.

A közösségi médiumok nagyobb része a fogyasztók által, nem pedig a hirdetők által kontrolláltak, vagyis, ha elérjük, hogy az adott felületen lévő egyének viselkedése számunkra kedvezően változzon meg, nagyobb mértékű fejlődést érhetünk el, mint a közvetlen eladás támogatása által. E fogyasztói magatartás változás kapcsán külön figyelmet kell fordítanunk azokra, akik véleményükkel képesek befolyásolni, formálni a tömegeket, ők az úgynevezett ’Influencerek’.

Ahhoz, hogy őket megnyerd magadnak, el kell kezdened figyelned a beszélgetéseket és azonosítani a véleményvezéreket. Érdemes őket egyénileg kezelni, feljegyezni, hogy mik azok a tartalomelemek, melyek őket a leginkább megmozgatják, majd e tartalmakra alapozva készítsd elő az ő megkeresésüket, készíts kommunikációs tervet. Az influencerekkel való beszélgetések során találjátok meg a közös érdekeket, azokat a pontokat, amely a márkára pozitívan, az influencerre motiválóan hat, majd kezdjétek meg a közös munkát. Bátran kérd fel, hogy alkosson véleményt a márka egy-egy intézkedése, vagy terméke kapcsán; érdemes ebben szabad kezet adni számukra, lehetőséget adni, hogy az általuk kedvelt formában és felületeken tegyék ezt. Amennyiben a folyamat megfelelően volt előkészítve és végigvezetve, úgy több olyan személyt is sikerülhet találnod, akik helyetted és nálad hitelesebben képesek népszerűsíteni a márkádat, hitelesebb, személyesebb hangnemet megütvén.