fbpx

Az emoji maga a márka, avagy a 7 legyűlöltebb hangulatjel

július 29 2019

Az emojik kétségkívül feldobják a reklámszövegeket, nemcsak figyelemfelkeltőek, de még a tartalom üzenetét is erősíthetik, és akár humorforrássá is válhatnak. Mivel „emoji protokoll” még nem létezik, ezért használatuk elég változatos. Van, aki harsányabb típus és gyakran túltolja. Van, aki nem mer elszakadni a mainstream-től, és olyan is van, aki nem igazából tudja, mit ábrázol az általa használt kis kerek arc. Bejegyzésünkben összeszedtük az általunk leginkább utált 7 emojit, amit, ha meglátunk posztszövegben sírunk 😢 Persze ettől függetlenül, néha mi is leírjuk őket…

Emailben, Facebookon, Instagramon, szórólapon, plakáton, termékcsomagoláson egyaránt találkozhatunk velük, de mire is jó az emoji?  Úgy tűnik ellenállhatatlan vágyat érzünk, hogy érzelmeinket az írott kommunikáció során is megjelenítsük. Elgondolkodunk egy üzenet előtt, hogy nem túl szigorú-e, esetleg bunkó? Ha a végére teszek egy mosolygós fejet attól jobb lesz? A nevető fej már sok lenne, igaz? Fontosnak érezzük, hogy a másik a távolból is, pontosan értse, hogy mire gondolunk, illetve, hogy emojinkkal megkülönböztessük magunkat és megmutassuk személyiségünket. Ezt egy természetes emberi vonásnak nevezhetjük vagy inkább csak kicsi lett a szókincsünk és már nem ismerünk olyan érzelemfifejező szavakat, mint a mámorító 😂, a gyomorforgató 🤮 vagy az álmélkodó 😮?

1. 😊

Egy ilyen posztot nem lehet mással kezdeni, mint a legismertebb, legszéleskörben elterjedt, az emojik Ádámjának (vagy Évájának) is nevezhető mosolygós fejjel. Univerzális kommunikációs szimbólum, aminek a jelentése mégis nagyon változatos, és nem lehet tudni, hogy a küldő miért használja. Csak puhítani akarta a kérését és azt jelenti, hogy „nagyon légy szíves” vagy azt jelenti, hogy b@szd meg, esetleg csak annyit, hogy kedvellek és kedves szeretnék veled lenni.

Jellemző előfordulási helye: email, Facebook

Példamondat: Szeretjük a kihívásokat, légy tagja csapatunknak! 😊

2. :))))

Mosolygós fej a köbön. Látod, hogy nagyon mosolygok. Nagyon kedvellek ám és szeretném, hogy Te is kedvelj nagyon. Egyébként szeretem a minimalizmust és az egyszerűséget, de nem merek nyitott szájjal mosolyogni. :)))

Jellemző előfordulási helye: email

Példamondat: Örülök, hogy találkoztunk, ez egy jó kis networkingelő buli volt. Tartsuk a kapcsolatot! :)))

3. 🙃

Nem jöttünk rá még, hogy ez mit jelent. Ha Te tudod, légyszi írd meg nekünk!

Jellemző előfordulási helye: Facebook, Instagram

Példamondat: Kóstold meg új hamburgerünket és éld át a vad ízorgiát!!! 🙃  

4. 😉

Egy kis összekacsintás a követőkkel növeli az intimitást, hiszen van közös titkunk, és most már bennfentes lettél Te is!  

Jellemző előfordulási helye: Facebook, Messenger

Példamondat: Meséld el a szomszédodnak is! 😉

5. 💪

Az ökölpumpa a Jersey Shore-os Pauly D és Pumped Gabo közös gyermeke is lehetne. Olyan mintha a Facebook ezt külön nekik tervezte volna. Ezt kizárólag az évezred legbrutálisabb bulijainak leírásában használják. Máshol nem.

Jellemző előfordulási helye: Facebook event

Példamondat: Ez lesz életed bulija 💪

6. 😂

Vicceltem, érted?Egyik szórakoztató műfajban sem ismeretlen, hogy a nézőnek jelezni kell néha, hogy mikor kell nevetnie. Erre való a hatásszünet a stand-upban, vagy a sitcomok alánevetése. Tipikus használói olyan Facebook sztárok, mint Kasza Tibi.

Jellemző előfordulási helye: Facebook influencerek posztajaiban

Példamondat: Ezt most kaptam. Szakadok 😂

7. és végül a klasszikus …

Már a Facebook előtt is létező kifejezés volt, de a velünk maradt és még a „digitális bennszülöttek” is használják. A három pont a mondatok tökéletes lezárását teremti meg, amivel azt üzenheted neked, hogy itt valamire nagyon célozgatsz. Nem mondom el, hogy mire, de sejted, igaz?   

Jellemző előfordulási helye: Facebook post headline-ok

Példamondat: „Több, mint élmény…”

A stílus maga az ember, az emoji maga a profil.

Magadra ismertél? Mi is egymásra az irodában, ez megkönnyítette a lista összeszedését. Gondolom arra számítottál, hogy megosztunk egy minden esetben jól használható szabályt! Azonban ilyen nem létezik, a márkától, a stílusától és az adott szituációtól függ minden, de az egységesség az egyetlen aranyszabály, amit érdemes követni. Ahogy a híres francia természettudós, Georges-Louis Leclerc de Buffon írja (aki nem tudjuk, hogy mit csinált pontosan): „a stílus maga az ember”.

Ha van olyan emoji, amitől nagyon iszonyodsz örülünk, ha megosztod velünk! 😊